For English viewers

Målet med denne bloggen er å dele mine jaktopplevelser i inn- og utland. Har du noen spørsmål til meg send meg gjerne en epost: amossing@gmail.com

The purpose of this blog is to share my hunting experiences both in Norway and abroad. If you have any questions regarding my hunts, do not hesitate to drop me an email: amossing@gmail.com


Skitt jakt!
Happy hunting!

torsdag 4. august 2011

Åh, snart bukkejakt

Ja, det nærmer seg med stormskritt. Var en tur på terrenget i går. Ryddet stier og poster, samt hentet inn mitt nye viltkamera. Kjøpte et Bushnell Bone Collector, som nå har stått ute en drøy uke. Til min store glede var det ikke mindre enn 432 bilder på minnekortet. Nå viste det seg at mange var "tomme" og at det nok bare var blafrende gress og vind som hadde slått ut på mange av de. Må muligens forsøke bedre plassering, alternativt redusere følsomheten. Men allikevel var det mye godt nytt også. Geita med kjeet som jeg tidligere har fått på film var i fin positur på mange av bildene. Men kanskje viktigst akkurat i disse tider. Bukker! Ja, du leste riktig. Ikke bukk. Men bukker! Var egentlig helt sikker på at denne lille delen terrenget kun huset en bukk i år. Gleden var derfor stor når jeg kunne se bilder av to ulike bukker. Ingen av de er kjemper, men årets mål er å få festet bukkefall på film fra tårnet og da kommer ikke størrelsen til å ha noen betydning.

Her noen deilige rådyrbilder! Ps. dato og klokkeslett er feil. Må ha tuklet det til når jeg satte det opp. Må ellers si jeg er fornøyd med bildekvaliteten. Kameraet har nå vært plassert langs et mye brukt "tråkk" og virker til å reagere kjapt.













Gjett om ventetiden blir laaang nå!

2 kommentarer:

Jonathan sa...

Great photo's Anders.

Looks like a great area you have there, I bet you can't wait for the 10th =)

Anders Mossing sa...

Sure is, mate! Can't wait.. :) 10th of Aug. is like birthday, Christmas, New years eve and a wedding combined :D