For English viewers

Målet med denne bloggen er å dele mine jaktopplevelser i inn- og utland. Har du noen spørsmål til meg send meg gjerne en epost: amossing@gmail.com

The purpose of this blog is to share my hunting experiences both in Norway and abroad. If you have any questions regarding my hunts, do not hesitate to drop me an email: amossing@gmail.com


Skitt jakt!
Happy hunting!

mandag 13. oktober 2008

Høsten er en fin tid..

Jakta går sin gang.. Nye farger i fjell og skog.. Snø i anmarsj..
Helga blei nok en gang tilbrakt på post etter elg og hjort. Laget fikk en ungokse i helga, som etter mye om og men, blei dratt ut av skogen.
Ellers var det mye spenning for min del. Siste drevet på søndag ga spesielt fine opplevelser. Akkurat i det jeg kom på post, så jeg et dyr langt nede i ei hogstflate. Det var en hjortebukk og den var på full fart oppover mot meg.. På 350m forsvant den inn i noe tett skog, og viste seg aldri igjen.. Å, som jeg drømmer om en slik en! Det var nok ingen kjempe. Seks, muligens åtte takker, men allikevel..
Litt seinere fikk jeg ku og kalv på post, men kun et raskt glimt mellom treleggene på 150m. Sikring av, korset på kalven, men akkurat for seint. De forsvant inn i samme skogsholt og kom ikke ut innefor rekkevidda av mine øyne.

Ellers går jeg å gleder meg fælt til en Spaniatur, som er planlagt i November. En snau uke etter Sierra-Nevada steinbukk i fjellene nær Granada. Blir spennende! Du kan lese mer om arrangøren på denne siden: http://www.spainoutfitters.es.tl/Hunting-in-Spain.htm

Og selvsagt forvente fyldig dekning på denne siden seinere!

Ingen kommentarer: