For English viewers

Målet med denne bloggen er å dele mine jaktopplevelser i inn- og utland. Har du noen spørsmål til meg send meg gjerne en epost: amossing@gmail.com

The purpose of this blog is to share my hunting experiences both in Norway and abroad. If you have any questions regarding my hunts, do not hesitate to drop me an email: amossing@gmail.com


Skitt jakt!
Happy hunting!

tirsdag 28. oktober 2008

Nostalgi I: Sør-Afrika 2001

Av mangel på fall og dermed bilder fra denne sesongen legger jeg ut en serie bilder fra "gamle dager".. Først ut er turen til Sør-Afrika i 2001. Beklager bilder av dårlig kvalitet.
Mitt første Afrikavilt var denne lille steenbok'en.. Skadeskjøt denne seint andre kvelden, men heldigvis fant vi den igjen tidlig neste morgen, etter fantastisk sporing av tracker Alfred..

Dette ferske leopardsporet fant vi i nærheten av der steenbok'en hadde skjult seg. Tror det var flaks at mitt første trofè ikke gikk dukken i kattens gap.
Jakten foregikk i Limpopo, og arrangert av Viking Safari. I ettertid foresto vi nok at dette var jakt av laber kvalitet. Dyrene vi så og skjøt var stort sett utelukkende små trofèer. Viltbestanden var rett og slett for dårlig. Men vi hadde noen fantastiske dager uansett og det var jo min første Afrikajakt, for alt det er verdt.
Her en liten impala..
Impala nr 2, her vist frem av PH Tinius.

Torbjørn skjøt blant annet denne fantastiske Limpopo Bushbucken!

Et av to vortesvin jeg fikk på denne 7 dagers jaktturen til Sør-Afrika.

Ingen kommentarer: