For English viewers

Målet med denne bloggen er å dele mine jaktopplevelser i inn- og utland. Har du noen spørsmål til meg send meg gjerne en epost: amossing@gmail.com

The purpose of this blog is to share my hunting experiences both in Norway and abroad. If you have any questions regarding my hunts, do not hesitate to drop me an email: amossing@gmail.com


Skitt jakt!
Happy hunting!

tirsdag 31. august 2010

Bukkejakta fortsetter

Hadde vel i utgangspunktet gitt meg med bukkejakta etter at første bukken var skutt. Fredag morgen var jeg imidlertid ute på revelokking med Stian og Espen.
Vi hadde lokket en 20-30 minutter på jordet der jeg skjøt bukk nr. 1, når et rådyr plutselig dukket opp i skogkanten på 250 m. Ei geit, tenkte jeg.. Gjennom kikkerten kunne vi imidlertid se at det var en ny bukk på reviret. Forsøkte en kjapp smygjakt, men bukken var allerede på vei inn igjen i skogen og jeg så ikke noe mer til den.

Samme ettermiddag inntok jeg på nytt tårnet, som står plassert i skogkanten. Rundt halv åtte, åtte, kom det en skikkelig regnbyge, så jeg vurderte faktisk å reise hjem og innta sofaen. Noe fikk meg til i sitte litt til. Litt over halv ni sluttet regnet. Jeg satt dypt konsentrert om å skrive en tekstmelding, når jeg tilfeldig kikket opp. 50 m fra meg sto bukken og kikket opp mot meg. Heldigvis begynte den umiddelbart å beite. Fisket frem videokamera og resten kan du jo se her...

Ingen kommentarer: