For English viewers

Målet med denne bloggen er å dele mine jaktopplevelser i inn- og utland. Har du noen spørsmål til meg send meg gjerne en epost: amossing@gmail.com

The purpose of this blog is to share my hunting experiences both in Norway and abroad. If you have any questions regarding my hunts, do not hesitate to drop me an email: amossing@gmail.com


Skitt jakt!
Happy hunting!

torsdag 12. august 2010

Bukkejakta 2010

Årets høydepunkt er i gang og vel så det. I skrivende stund er tre dager unnagjort og den fjerde såvidt begynt. Og hva har hendt?
Tja.. At mms'ene tikker med bilder av bukk, mens undertegnede fortsatt står med null i loggen.. :)
Slik er jakta noen ganger. Opplevelsene har vært fine uansett. Har jo vært nære på et par ganger.
Allerede første morgen hadde jeg en gaffelbukk på skuddhold, men pga. høyt gress var det kun hodet som var synlig. Den hadde gått i hælene på ei geit i noen dager og gjorde det også denne dagen. På kvelden på dag to av jakta, altså onsdag, hadde jeg ei geit utpå jordet ved det ene tårnet. Hun var urolig og forsvant stadig inn og ut av skogen. Var bukken der inne, mon tro?
Torsdag morgen var jeg derfor atter på plass i tårnet. Like før kl halv fem om morgenen beitet to dyr 120-140 m unna. Det var litt for mørkt til å være sikker. Det ene dyret så ut som ei geit. Og var ikke det andre en bukk? Jeg ventet på bedre lys, bare for å se dyrene beite sakte inn skogen. Seinere på morgenen dukket det først opp ei geit i samme område og litt seinere en annen geit på et annet jorde. Hm, kanskje det allikevel var to geiter. Vanskelig å si.

Nå er det fredag morgen. Jeg vendte tidlig hjem til kaffe og frokost etter en kort økt. To timer i tårnet uten observasjoner. Regnet økte på i mengde, akkurat slik det er meldt. Like greit med litt søvn nå..

Som trøst for manglende jakthell kan man jo kikke på gamle bilder. Alt var bedre før, ikke sant!

Ingen kommentarer: