For English viewers

Målet med denne bloggen er å dele mine jaktopplevelser i inn- og utland. Har du noen spørsmål til meg send meg gjerne en epost: amossing@gmail.com

The purpose of this blog is to share my hunting experiences both in Norway and abroad. If you have any questions regarding my hunts, do not hesitate to drop me an email: amossing@gmail.com


Skitt jakt!
Happy hunting!

mandag 13. desember 2010

Vinterjakt på rype

Vinterjakt på rype med rifle er en av mine absolutte favoritter!
Er sjeldent man kommer hjem med sekken full av fugl, men de man får gir så mange fine opplevelser.

Tok en tur på søndag. Så ikke mer enn ca 15 fugl, og klarte å snike meg inn til to skuddsjanser. Første sjansen blei bomskudd på drøye 100 m. Seinere på dagen støkte vi fire ryper og så hvor de satte seg. Ansmygningen brakte oss inn på 75 m og årets første vinterrype var et faktum.
Fikk festet begge situasjonene på video.

Brukte drillingen med rifleløp i 6,5x57R. Kula jeg bruker er en 100 grains rundneset Lapua. Neste helg blir det toppjakt med samme utstyr.



Ingen kommentarer: