For English viewers

Målet med denne bloggen er å dele mine jaktopplevelser i inn- og utland. Har du noen spørsmål til meg send meg gjerne en epost: amossing@gmail.com

The purpose of this blog is to share my hunting experiences both in Norway and abroad. If you have any questions regarding my hunts, do not hesitate to drop me an email: amossing@gmail.com


Skitt jakt!
Happy hunting!

onsdag 6. januar 2010

Topp toppjakt

Litt på etterskudd med denne rapporten. Blei liksom ikke tida til det i julestresset. :)

Eivind, Svein Olav og meg reiste på toppjakt de siste dagene før jul. Forholdene var perfekte med mye løs snø, kaldt vær og lite vind. Vi fikk låne ei koselig koie og hygget oss stort. Når vi i tillegg hadde god uttelling med jakta, kunne det egentlig ikke vært noe bedre.

Svein Olav koser seg med fenalår!



Undertegnede smiler bredt etter tiurfall. 6,5 grams helmantel fra 6,5x57R løpet i drillingen fungerte glimrende på denne og en tiur til.. :)



Svein Olav skjøt helgas største tiur. Veide den seinere til 4,6 kg. Her står vi foran koia vi lånte. Tiuren jeg holder veide kun 3,3 kg og blei av Svein O omtalt som "orrhana"..



Her er Eivind med sin etterlengtede tiur. Hans første! Jeg skjøt like etterpå min andre tiur for helga. Dessverre var det tomt for batteri på kamera, så den blei ikke foreviget. Veide 3,5 kg.



Avslutter denne stemningsrapporten med et vinterlig bilde.

2 kommentarer:

Morten Mørkved sa...

Hei og godt nytt jaktår:)Fantastisk uttelling Anders, grattis. Nyttårsforsettet ditt må bli å legge ut større bilder. Blir jo nesten mindre når man trykker på dem. Men er det canon du har, skjønner jeg at resultatet ikke er til å blåse opp;)

Anders Mossing sa...

He he.. Veit ikke om jeg skal takke for innlegget ditt Morten.. :) Skal skjerpe meg ang. bildestørrelse jeg.. Lover!! Godt nyttår!
Men nå må du få oppdatert bloggen din. Er kanskje Nikon du har.. Blir vel ikke mange bilder som er gode nok eller... Skjønner dermed det blir langt mellom innleggene.. :)