For English viewers

Målet med denne bloggen er å dele mine jaktopplevelser i inn- og utland. Har du noen spørsmål til meg send meg gjerne en epost: amossing@gmail.com

The purpose of this blog is to share my hunting experiences both in Norway and abroad. If you have any questions regarding my hunts, do not hesitate to drop me an email: amossing@gmail.com


Skitt jakt!
Happy hunting!

torsdag 26. februar 2009

Viltkamera og fòring av rådyr

Vinteren har vært relativt snørik i disse trakter.. Derfor har en utall antall "lass" med epler bitt spredt utover i nærheten av jaktområdene mine. Plassen har blitt hyppig besøkt av rådyr, og derfor var jeg ute og satte opp et nyanskaffet viltkamera, for å se hvordan dette fungerte.

Allerede ni minutter etter det ble satt opp og Geir og jeg forlot foringsplassen var første dyr på plass. Første natta tok det 72 bilder og neste døgn 192! Her er et par av "blinkskudda"..

Tre dyr har væt på denne foringsplassen, hvis man skal dømme etter bildene. En rev har også streifet forbi. Dessverre tar det litt tid før kameraet tar første bildet etter sensoren brytes. Dyr som bare tusler forbi, f. eks reven på bildet over, havner ikke alltid midt i fokus..

Mer kommer...

Ingen kommentarer: