For English viewers

Målet med denne bloggen er å dele mine jaktopplevelser i inn- og utland. Har du noen spørsmål til meg send meg gjerne en epost: amossing@gmail.com

The purpose of this blog is to share my hunting experiences both in Norway and abroad. If you have any questions regarding my hunts, do not hesitate to drop me an email: amossing@gmail.com


Skitt jakt!
Happy hunting!

mandag 25. august 2008

O`herlige duejakt..

For første gang på mange år, blei det ikke noe duejakt 21 august. Jobb gjorde ukefri ikke mulig, men helga pakket jeg sekken med alt jeg trengte og reiste til trønder-Even i Bø. Geir møtte opp, det samme gjorde Haukelis store sønn Erling. For å gjorde en lang historie kort så blei det labert med duer. Lite treska jorder og generelt lite duer i farta.. Men vi gjorde det beste ut av det, hadde det sosialt og fikk vel med en håndfull duer og en nøtteskrike på veien. Var endel duer som satt rundt i træra og kurret. Kan vel kanskje tyde på at de fortsatt sliter med siste kullet (?)..
Hva med noen bilder av jakta spør du? Greit, her kommer de...

Hørte med utsikt mot Bø



Undertegnede startet ballet med denne "tredua".



Geirilja er alltid kjapp på trekker`n!



Erling forventer et rush når som helst..


Verten Tranmæl med nyskutt ungdue.



Etter en lang helg med jakt er det lov å bli litt sliten..

Ingen kommentarer: