For English viewers

Målet med denne bloggen er å dele mine jaktopplevelser i inn- og utland. Har du noen spørsmål til meg send meg gjerne en epost: amossing@gmail.com

The purpose of this blog is to share my hunting experiences both in Norway and abroad. If you have any questions regarding my hunts, do not hesitate to drop me an email: amossing@gmail.com


Skitt jakt!
Happy hunting!

onsdag 18. juli 2007

Sommerlige jaktopplevelser

Normalt er det et par måneder av året der jaktmulighetene i Norge er ikke-eksisterende. Dette kan være frustrerende, spesielt hvis man ikke kommer seg avgårde til Afrika eller andre eksotiske destinasjoner..
Men så ringte Geir.. Fylkesmann har gitt dispensasjon til fuglejakt på den lokale avfallsplassen! Mm.. Vi pakket våpen, ammunisjon, kamuflasjeduk og kaffe i en fart..

Etter et par fine timer, om enn ikke i villmarkspregede områder, var dette resultatet....




Ravn hadde jeg forresten ikke på lista fra før, så det var en ekstra bonus.. Har nå felt 26 av Norges 61 jaktbare arter..

4 kommentarer:

Jon sa...

Dette er en jakt som passer oss meitefiskere godt. Bilvei helt fram, camoduk og campingstol. Synd du ikke fikk noen måker anders. Mangler vel fortsatt gråmåke og svartbak? Til skuddkåte Sætre: husk at det ikke er jakt på alle måkearter da?

Jon sa...

Hadde vært tøft om du kunne linke opp en artsliste over felt vilt i innland og utland. Og en seriøs jaktblogg krever vel også en liste over felte ikkejaktbare arter. Du har vel dine svin på skogen du også.....

Anders Mossing sa...

Ja dette er en jaktform du kunne trives med tror jeg! :)
Oppfordringen får nok en gang gå til Sætre om skjerpings!

Skal få på plass en trofèliste jeg, Thorsen! Ang. din siste kommentar har jeg ikke skutt svin på skogen, bare på en gård i Bø! Den blei helgrilla og smakte fortreffelig..

Geir Andres sa...

Bare for å si det sånn Jon! jeg hadde full kontroll på hva det var jeg skøyt da gråmåka gikk ned for telling :) tvilte ikke et sekund.... Du får booke en tur med Miland Hunting Adventures så kanskje vi kan skaffe deg et par nye arter på merittlista di :)