For English viewers

Målet med denne bloggen er å dele mine jaktopplevelser i inn- og utland. Har du noen spørsmål til meg send meg gjerne en epost: amossing@gmail.com

The purpose of this blog is to share my hunting experiences both in Norway and abroad. If you have any questions regarding my hunts, do not hesitate to drop me an email: amossing@gmail.com


Skitt jakt!
Happy hunting!

onsdag 7. mai 2008

Beverjakt i Drangedal

Vårens vakreste eventyr kaller mange det.. Og med rette!
Olav, frk. Rauland og undertegnede reiste avgårde med en langhelg i Henneseid Statskog i sikte.. Og forhåpentligvis bever..

Bever fant vi. Riktignok ikke de store mengdene, men et besøk forrige høst etter skogsfuglen avslørte en aktiv koloni "utenfor allfarvei". At den fortsatt var aktiv var det ingen som helst tvil om, og størrelse antydet flere individer.



Med hver vår fellingstillatelse funderte Olav og meg på om det ikke kunne være mulig å lykkes begge to.
Men jakt er jakt, og slettes ikke alltid like lett.. Olav fikk sin bever første kvelden, mens jeg derimot "kjempet" en kamp til siste slutt uten å lykkes. Så`n gjorde jeg.. Tre ganger til og med.. Men det ville seg ikke..

Ingen kommentarer: