For English viewers

Målet med denne bloggen er å dele mine jaktopplevelser i inn- og utland. Har du noen spørsmål til meg send meg gjerne en epost: amossing@gmail.com

The purpose of this blog is to share my hunting experiences both in Norway and abroad. If you have any questions regarding my hunts, do not hesitate to drop me an email: amossing@gmail.com


Skitt jakt!
Happy hunting!

fredag 21. november 2008

Venter på mer snø..

Jeg går liksom å venter på snøfall nå..
Er utrolig lysten på skikkelige toppjaktforhold. Hadde en todagerstur med noen kamerater i fjor, men var ikke de helt store mengdene fugl å se.
Men for et par år siden hadde Geir og meg en fantastisk dag!


Geir med orrfugl, skutt med .222 løpet i kombien.


Jeg fikk, etter mye om og men, denne tiuren. Jeg traff den altfor lavt med en 100 grains rundneset Lapua-kule fra 6,5x57R løpet i Krieghoffen. Den seila på stive vinger bort fra treet. Under treet var det både blod og fjær. Den lettet på nytt, like nedenfor skuddplassen. Der var det ganske mye blod i sporene. Etter tre timer med systematisk leiting fant jeg hvor den hadde landet og kunne dra den frem fra en skjørtegran..

Så nå er det bare å krysse fingrene for gode forhold. Uansett blir det antakelig en Sverigetur i slutten av januar etter svartfugl.

Ingen kommentarer: