For English viewers

Målet med denne bloggen er å dele mine jaktopplevelser i inn- og utland. Har du noen spørsmål til meg send meg gjerne en epost: amossing@gmail.com

The purpose of this blog is to share my hunting experiences both in Norway and abroad. If you have any questions regarding my hunts, do not hesitate to drop me an email: amossing@gmail.com


Skitt jakt!
Happy hunting!

søndag 12. august 2007

Bukkejakt 2007

Endelig kom 10. august!
Klokka kvart over fem var jeg på plass i den nye stigen, der jeg så en bukk sist søndag.. Etter en times tid kom det en liten rev tuslende, men den fikk gå i fred. I tilfelle bukken skulle være i umiddelbar nærhet tok jeg ingen sjanser så tidlig.. Like før klokka åtte dukket en større rev opp. Nå var det såpass "langt på dag" at jeg ga den en på skulderen.. Lot den bare ligge og postet videre..
I titiden bestemte jeg meg for å nyte en rullings før jeg tuslet hjem. Halvveis i fjerde magadraget skimtet jeg et rådyr nederst i hogsten. Opp med kikkerten. Ja, det var bukken jeg så for noen dager siden. Rakk imidlertid ikke annet enn å konstatere dette før den tuslet inn i et tett kratt.. Der ble den værende i 15 nervepirrende minutter før den tittet frem. Da var jeg klar og la korset på bogbladet. Hørte kula slå inn, men dyret forsvant for meg i smellen. Nede på skuddplassen lå ikke noe bukk heller, men bakken var dekket av blod og lungebiter. Etter en kort sporing kunne jeg ta dyret i næmere øyesyn.. Her er dagens fangst!


Ingen kommentarer: